تاثیر معدل در کنکور 1402چقدر است ؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

ترمیم نمره دروس نهایی برای دیپلمه های نظام جدید فرصتی برای بهبود سوابق تحصیلی هر یک از داوطلبان در کنکور 1400 است که می توانند با شرکت در آزمون ترمیم معدل که معمولا سه نوبت در سال برگزار می شود ، نمرات خود را ارتقا دهند. ثبت نام داوطلبان ترمیم سوابق تحصیلی به صورت داوطلب آزاد و مطابق دستورالعمل ثبت نام داوطلبان آزاد صرفا در مدارس بزرگسالان دولتی انجام می گیرد و در مناطقی که مدارس دولتی بزرگسال دایر نیست ، یکی از واحدهای آموزشی روزانه که اداره آموزش و پرورش منطقه تعیین می ‌کند برای برگزاری آزمون ترمیم نمره نظام جدید در نظر گرفته خواهد شد.

ترمیم معدل برای نظام جدید به چه صورت است؟ اگر معدل دیپلم شما کم است و از بابت آن نگران هستید، می توانید در این طرح ثبت نام کنید. قانون ترمیم معدل نمرات امتحانات نهایی سال سوم دوره متوسطه و همچنین دیپلم برای اولین بار در سال 1394 تصویب و قطعی شد. این مورد با هدف ایجاد پیش زمینه جهت ارتقای سوابق تحصیلی دانش آموزان که این قانون تاثیر مستقیمی در آزمون ورودی دانشگاه ها داشته و به عبارتی در معدل فارغ التحصیلان موثر است، صورت می گیرد. طرح ترمیم معدل نیز همانند آزمون های اصلی که در مدارس مختلف برگزار می شود. در سه نوبت خرداد، دی و بهمن ماه اجرا می شود. در حال حاضر امتحانات دو پایه دهم و یازدهم به صورت نهایی برگزار نمی شود، پس ترمیم معدل برای این پایه ها در نظر گرفته نشده است.

 https://pasokhbama.com/%D8%AA%D8%B1%D9%85%DB%8C%D9%85-%D9%86%D9%85%D8%B1%D9%87-%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%85-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF/

 

هزینه ترمیم معدل

 

هزینه ترمیم معدل چقدر است؟ شهریه ثابت ۵۰ هزار تومانی+بابت هر درس ۱۵ الی ۲۰ هزار تومن(برای هر شهر می تواند متغیر باشد). برخی از داوطلبانی که معدل آن ها بالا نیست ممکن است اینگونه تصور کنند که هیچ راه حلی برای جبران معدل گذشته خود ندارند. همین مسئله موجب می گردد که این احساس موجب دلسردی آنان از شرکت در آزمون سراسری می شود. فرصتی دوباره برای آن دسته از فارغ التحصیلان مایل به شرکت در کنکور است. بتوانند از این طریق، نسبت به بالا بردن دوباره معدل خود تلاش کنند. از تاثیر مثبت کنکور برخوردار شوند.

آموزش و پرورش به منظور یاری داوطلبانی که موفق به کسب نمره بالا در دروس امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی نشدند، طرح ترمیم معدل را در نظر گرفته است. ثبت نام آزمون ترمیم معدل در واقع امکان شرکت مجدد در امتحانات دروسی است که فرد موفق به کسب نمره بالا نشده و سبب می شود نمرات جدید در صورت بالا بودن از نمره قبلی به عنوان سوابق تحصیلی آن ها در نظر گرفته شود.

 

در نتیجه ترمیم معدل مانند ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان، یک فرصت برای بهبود تاثیر معدل در کنکور سراسری است و در صورتی نمرات جدید در سوابق تحصیلی فرد در کنکور تاثیر داده می شود که این نمرات بالاتر از نمره قبلی داوطلب باشد. چنانچه نمره گرفته شده پایین تر از نمره قبلی باشد سازمان سنجش نمره بهتر را برای داوطلب در کنکور تاثیر می دهد.

 

افراد مجاز برای شرکت در ترمیم معدل برای کنکور 1402

ترمیم معدل تنها برای شرکت کنندگان کنکور به جهت استفاده از تاثیر معدل در کنکور سراسری در نظر گرفته شده است. لازم به ذکر است تاثیر سوابق تحصیلی کنکور شامل سه گروه از داوطلبان کنکوری می شود و تنها این دسته از متقاضیان جهت بهبود معدل خود مجاز به شرکت در ترمیم معدل هستند. این دسته از افراد عبارتند از:

 

داوطلبان دارای دیپلم های نظری نظام جدید (3-3-6)

متقاضیان دارای دیپلم های شاخه فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید (3-3-6)

فارغ التحصیلان دوره پیش دانشگاهی دارای سابقه تحصیلی (4 عنوان درس نهایی)

فارغ التحصیلان دوره متوسطه سالی واحدی ترمی واحدی دارای مدرک پیش دانشگاهی ( از سال 1384 به بعد)

اما امکان ترمیم نمره دروس نهایی برای دیپلمه های نظام جدید با شرکت در آزمون ترمیم معدل فراهم است و اگر شما هم فکر می کنید که با شرکت در این آزمون می توانید نمرات بهتری را کسب کنید ، می توانید در زمانی که اعلام می شود برای ثبت نام کردن اقدام نمایید.

توجه داشته باشید که ترمیم معدل فقط مختص کنکور سراسری است و نمراتی را که در ترمیم معدل به دست می آورید در کارنامه کتبی دیپلم شما اصلاح نمی گردد و آموزش پرورش در هنگام ثبت نام در کنکور ، نمرات جدیدی که کسب کرده اید را به صورت سیستماتیک به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال می کند.

 





:: برچسب‌ها: ترمیم معدل ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: